2015. július 27., hétfő

30 + 1 napos könyves kihívás


Sziasztok! :)

Mint láthatjátok, élek és virulok, csakhogy a nyár egyetlen negatívuma nálam is felütötte a fejét mostanában. Amint beköszöntött a jó idő, folyamatosan kinn vagyok a szabadban, vagy ha nem a szabadban, akkor a barátnőkkel egy kávézóban vagy cukrászdában. Ennek következtében pedig teljesen meg tudok feledkezni arról, hogy hányadika van, vagy hogy milyen nap. Így ha késő este publikálom a Signs of Life-on a fejezeteket, kérlek Titeket, nézzétek el nekem. :)
Viszont a Breathe azért született meg a Blogvilágban, hogy kötetlenül oszthassak meg bármit, függetlenül a témától, vagy az időponttól. Így nem kell aggódnotok, eljönnek azok a napok, amikor unatkozni fogok, és minden nap megleplek titeket valamivel... ;)

Most pedig visszakanyarodnék az eredeti témához. Ma az én drága Skyleremtől kapott kihívást kezdeném el.. :)
Ez lényegében annyit tesz, hogy az ezen az oldalon található lista alapján minden nap meg(próbálok)osztok Veletek egy könyvet, ami az adott nap témájának megfelel. Bárki nyugodt szívvel végigcsinálhatja, hiszen nincsenek benne magas elvárások, így biztos, hogy még az is kitöltheti, aki nem szeret olvasni, vagy csak az alap könyveket olvasta el. A bejegyzés végén fogok minden alkalommal egy személyt kihívni, de ha Ti is kedvet kaptok, nyugodtan osszátok meg velem kommentben vagy a chatben, hogy milyen a Ti listátok. És akkor kezdjünk is hozzá!

Első nap
A legjobb könyv, amit a múlt évben olvastál


Az a probléma velem, hogy amíg mások talán időrendi sorrendbe tudják rendezni a könyveiket, addig én nekem ez nem megy. Felrakom az elolvasott könyveket a polcra, de utána újra átlapozom később, és semmi sem marad a helyén. Sajnos nem akarok mellé lőni, így ezt a könyvet választom, mert bár messze nem ez a legjobb, de erre emlékszem, és tudom, mik történtek benne. Nagy nehezen megtaláltam ezt a kötetet, amire kristálytisztán emlékszem a tavalyi nyárról. Ez pedig egy amerikai valóságshow szereplő (nem, nem Kim Kardashian Selife könyve) kezei közül került ki.

Lauren Conrad - L. A. Candy

     "Leplezetlenül feltáruló, érdekfeszítő események a televíziós sztár, Lauren Conrad bemutatkozó regényében!
     Los Angeles: csupa zsír bulihely, jó pasik, dizájnerek... minden. A tizenkilenc éves Jane Roberts és legeslegjobb barátnője, Scarlett alig várja, hogy habzsolhassa az életet. Alig hisznek a szerencséjüknek, mikor egy tévéproducer azt akarja, hogy ők legyenek a "Szex és New York valóságshow-változatának" a sztárjai.
     Jane nemsokára a televízió legmenőbb sztárja lesz, lubickol a VIP bánásmódban az új haveri körével. De ezek a barátok szintén egy kis reflektorfényre pályáznak. Egy városban, ami tele van olyanokkal, akik az álmaikat kergetik, nem telik sok időbe, míg Jane rájön, hogy mindenki akar tőle valamit, és semmi sem az, aminek látszik."

     Általában kerülöm az olyan könyveket, amiknek a borítóján nem a cím, hanem az író neve virít hatalmas betűkkel, mert azok a kötetek többnyire híres emberek összecsapott, eseménytelen eszmefuttatásai. Így voltam ezzel a könyvvel is, amíg meg nem kaptam ajándékba tavaly nyáron. Előre készülve arra, hogy nehogy leragadjak a hotelszobában olvasgatni, egy egyszerű könyvet akartam vinni, és erre esett a választásom. Bedobtam a bőröndbe, és amikor már egy órája semmit sem tudtunk a repülőtéren csinálni, elővettem, és elkezdtem olvasni.
     Meg voltam lepve! Ismerem a The Hills-es Lauren Conradot, és ha megkérdeznék, melyik valóságshow-sztárt kedvelem a legjobban, talán rá esne a választásom. Egy egyszerű, amerikai lány, aki Kaliforniából származik és fiatalon Los Angelesbe került. Pont mint a történetben.
     Jane és a legjobb barátnője, Scarlett Los Angelesben kezdik meg a felnőtt életüket. Buliznak, dolgoznak és beleszaladnak a tipikus hibákba, amiket egy ember ilyenkor el szokott véteni. Rájönnek, milyen csalókkal hozza őket össze a sors. Mert senki sem az, akinek látszik, és ez a könyv is bemutatja, hogy ez igaz.
     Aztán jön az ajánlat a valóságshowba, és minden felborul. Kénytelen voltam rájönni, hogy L. A.-ben a gazdagok élete a legnehezebb. Jane is sikeres és híres lesz, és amíg ő nem is látja, a dolgok kicsúsznak az irányítása alól. Meg kell magát játszania a kamerák előtt, és a kamerák mögött is, hiszen a hírnévvel jár az a sok ember, akik mindenáron próbálják magukat feljebb tornászni a ranglétrán, valakibe kapaszkodva.
     Mindegy, ki írta, vagy mi a témája, tanulságos könyv. Én megláttam a sorok között az üzenetet. Amikor a könyvet olvastam, rájöttem, hogy én nem is igazán szeretnék híres és gazdag lenni, pusztán azzal, hogy eladom magamat egy tévéshow kedvéért. A benne megtörtént események pedig a való éltben is ismétlik önmagukat - lásd Kylie Jennert, vagy a nővérét, Kimet...

     Összefoglalva, tetszett a könyv. Jól van megírva, és a kiadónál sem hibáztak, elvétve voltak benne csak helyesírási hibák, amik nem voltak túl szembetűnők. A szereplők valós, hétköznapi emberek, bár az elején Scarlettet, mint a tökéletesen szép, okos és jó barátnőt, nehezen tudtam elképzelni. A történet kiszámítható, de mivel ez akár velem is megtörténhetne, könnyű volt beleélnem magamat. Egy tipikus nyári olvasmány, amire rátesz egy lapáttal a borító... ;)

   
     Itt is lenne az első nap kihívása. Próbáltam összeszedni a gondolataimat, és egészen jóra sikeredett, egy év távlatából. A könyv második részét, a Sweet Little Lies-t még nem olvastam el, de azt hiszen, most, hogy felidéztem magamban az eseményeket, ezen a nyáron a folytatását is elolvasom. Ajánlom azoknak, akik most indulnak nyaralni, és egy olyan könyvet keresnek, amit le tudnak tenni a medence partján, lelkiismeret furdalás és a történteken agyalás nélkül. :)

Puszillak Titeket,
Adriana
Mai kihívottam:


Ti milyen könyvet olvastatok múlt évben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése