Egy számomra nagyon kedves novella, amit a drága Catalinának ajánlok, hogy olvashasson egy kis szösszenetet az ő Nandójával!
Again
Madrid
Sötétséget hozó, csillagokkal pöttyözött
ég borul a még mindig vibrálóan éber főváros fölé. Az ébenfekete eget vörösesen
izzó fényár színezi meg, s a távolban remegve pislákoló csillagok fényével
eggyé válva illan el a messzeségben. A fülledt, forró levegő helyébe enyhülést
hozó, lágy szellő finoman simítja végig a spanyol metropolisz több százéves
múlttal bíró, ám még mindig élettel teli épületeit, mintha csak tudná, ezek a
régi idők óta álló építmények mennyi mindent láttak a történelem során. Ahogyan
az utcákon lassan sétáló nők hosszú, dús hajába, úgy a fák lombjaiba is óvóan,
puhán túr bele a fuvallat, elmosva minden lélek baját, bűnét.
Egy kívülről, s belülről is megtört női
alak ül magába roskadva a hideg, fehér neonfényekkel megvilágított kórház
kihalt folyosóján. Vékony kezeivel takarja el színtelen arcát, s akárhányszor
újra ő költözik gondolatainak
középpontjába, hajába vezetett, hosszú ujjai s erősebben szorulnak a puha,
sötét tincsekre. Szeretné már, ha ennek az egésznek vége lenne. Nem a maga
érdekében, hanem a szőke, fiatal nőében, aki minden élettől megfosztva fekszik
egy szegényesen berendezett kórházi szoba kényelmetlennek tűnő ágyában. A fehér
takaróhuzat alól is feltűnően látszik, mennyire sovány, meggyötört.
Vanessa hirtelen
áll fel a kemény, fehér műanyagból készült székek egyikéről. Ahogy felemeli
fejét, s szembe találkozik a kórterem üvegezett ablakával, gyomra összeszorul,
s újra érzi, nemsokára megint a fehér színekben úszó mosdóban kell menedéket
keresnie, nehogy napokkal ezelőtti reggelijének maradványait visszaöklendezze.
A rátörő éhségtől szinte már szemcsésen lát, míg erősen meggyengült teste
lassan azt az alig ötvenkilós nőt sem fogja elbírni, amilyen állapotban most
van.
Vékony ujjait az ablak alatt futó, krómozott
korlátra szorítja, körmei szinte teljesen elfehérednek átlátszó körömlakkja
alatt. Forró homlokát a számára jéghidegnek ható üveglapnak dönti, szemeit
lehunyja. Lelkében vívódva gondol az elkövetkezendő órákra. Fájó szívvel hívta
fel a férfit, kinek telefonszámát már több, mint egy éve nem tárcsázta, szinte
nem is beszélt vele. Görcsösen akarta azt gondolni, ráerőltetni a mindig
kitartó, makacs, gúnyos elméjére, hogy Sonia
megérdemelte életének utolsó, fiatal éveiben a szerelmet, a törődést. Szánalmasnak
érezte magát néha, amiért ennyire ragaszkodott kétszínű barátnőjéhez, amikor
tétlenül hagyta, hogy a társasági pillangóként gyakran viselkedő francia nő
szépen lassan elmarja mellőle meghasonult szerelmét.
Már neki is túl sok volt ez. Ökölbe szorított
kezekkel hallgatta végig Sonia nyavalygását, mikor a nőnek nem tetszettek a
kemoterápia által meggyöngült végtagjai, s már nem folytathatta a modellkedést.
Nem bírta végignézni, ahogy a valaha még legjobb barátjának, bizalmasának
nevezett nő belülről lassan a gyilkos rák martalékává vált, mégis inkább a
külseje miatt aggódott. Soniát megnyugtatta a tudat, hogy szépen, élete
teljében fog meghalni. Isten meghallgatta a kérését, s amíg a nő teste a
betegségével harcolt, szép külseje érintetlen maradt. Haja nem hullott ki a
rákkal folytatott harcban, a bőre élettel teli, puha maradt, a szeméből nem
veszett el a fény, s ez lett a nő veszte. Sonia nem hagyhatta, hogy fényesnek
ígérkező karrierjét egy ilyen „semmiség” kettétörje.
Vanessa csupán szánalomból maradt a
francia nő oldalán még mindig. Sok éjszakát végigszenvedett, amikor Fernando elhagyta őt és behódolt Sonia
múlandó szépségének és megnyerő személyiségének. Mégsem hagyta magára
barátnőjét, amikor az megtudta, lassanként egyre biztosabban sodródik a rák
végső, halálos stádiuma felé. Nem hagyott fel a kemoterápia utáni
látogatásokkal, a késő esti telefonbeszélgetésekkel, ahol gyakran ő volt a
szenvedő alany, ő vált Sonia haragjának áldozatává. Hagyta, hadd tomboljon a
francia nő, a végletekig elment volna azért, hogy a nő életét jobbá tegye.
Soniát nem foglalkoztatta a gondolat
túlságosan, hogy elszerette legjobb barátnőjének igaz szerelmét. Fernando
számára egy istent testesített meg, az izmos, nap barnította test, a
szőkésbarna haj, a nagy, mogyorószín szemek, a telt ajkak mögött húzódó
szabályos fogsor. Ő ilyenre vágyott mindig is, és gyakran próbálkozott be a
focistánál, hogy elcsábítsa. Aztán amikor ez végül sikerült, jót mulatott
barátnőjén. Kegyetlenül szorította magához Fernandót, nem foglalkozva a férfi
érzéseivel, amik még mindig Vanessa után vágyakoztak. Francia életstílusával, s
meggondolatlanul elhangzó kijelentéseivel betegsége alatt is mindvégig azt
sugározta az emberek felé, ő hallhatatlan és soha túl nem szárnyalható. Egyedül
Vanessa tudta, a francia nő mennyire sebezhetővé vált, mennyire elkeserítette a
tudat, hogy lassan, fájdalmasan és talán csúnyán is fog meghalni.
Fernando pedig úgy érezte, muszáj
elviselnie a szőkeség minden rossz tulajdonságát, hiszen ha Soniával véget vet
hullámzó kapcsolatának, azzal akár örökre egyedül is maradhat. Másrészt fájt
látnia, ahogyan szerelme minden nap szenved. Magát ostorozta, amiért hagyta
Soniát, hogy manipulálja, s azzal, hogy még a beteg éveiben is a francia nő
mellett maradt, csak arra szolgált, hogy Vanessát elmarja maga mellől, és
természetesen Sonia oldaláról is, hiszen a fiatal nőnek csak ártani tudott már
egykori barátnője.
A fiatal nő megfáradt léptekkel ül vissza
az öntött székek egyikére, fekete bőrből készült laptáskája felé nyúl, s
kiveszi fekete telefonját annak védelméből. A készülék gombját lenyomva
realizálódik benne, már lassan hajnali két óra, s Fernando még mindig nincs
itt. Kétségbeesetten kezdi az intenzív osztály ajtaját szuggerálni, hátha akkor
a magas focista feltűnik ott, ám ez mégsem történik meg. Nem jött el.
Visszaejti a telefonja köré görcsösen szoruló kezeit az ölébe, majd nagy
figyelmet fordít az elsötétülő készülék fényesen csillogó üvegfelületére.
Most mindent megtenne, hogy ne kelljen itt
lennie. Bűnösnek érzi magát, amiért egy életre összetörte Vanessa lelkét, s még
így is látnia kell a nőt, lassan minden nap. Sokszor érezte, hogy nem tud
magának megálljt parancsolni, amikor Sonia halk hangját hallgatta, ahogyan a
francia nő a saját, kicsinyes problémáiról beszélt hosszú órákon át Nessának,
közben feltűnően szorongatta a hallgatag focista kezét, mutatva, az övé. De
Fernando nem az övé akart lenni. Szeretett volna visszamenni az ő Vanessájához,
elfelejtetni vele a sok nehézséget az életben, boldoggá tenni, és közben az
igazi, régi Fernandóvá válni. Mégsem tehette, mert a lelke mélyén úgy érezte, azzal
csak még jobban megkeserítené a spanyol nőt.
Gondolataiból nagy nehezen a felszínre
kerülve, kiszáll sötétkék sportautójának kényelmes bőrüléséből, majd
bizonytalan lábakon indul el a kórház felé. Még mielőtt teljesen elérné az
épületet, magas alakját viszontlátva a fotocellás üvegajtó visszatükröződő
felületén, szánalommal vegyült haraggal gondol magára. Az elveszett kisfiúra
hasonlító, fekete ingbe és sötét farmerbe bújtatott férfi számára egy olyan
személlyé vált, aki kivetkőzve önmagából, egy egészen másik életbe csöppent.
Olyanba, amit sosem akart megtapasztalni. Nem akarta megtapasztalni, mit
érezhet a másik fél ilyenkor, mégis lett volna inkább a belülről szenvedő
Vanessa helyében, ha ezzel segíthet a nőnek.
A spanyol nő gondolataiba merülve ül még
mindig mozdulatlanul a műanyagszék kényelmetlenül hűvös felületén, miközben
néha felpillant az előtte álló ajtóra. Az ajtó mögött ott fekszik a nő, aki
régen talán még kiállt volna mellette a bajban, ma már azonban csak önmagára
gondolva cselekedett mindenben. Vanessa még a mai napig sem tudta megérteni,
Sonia miért tette ezt vele és Fernandóval. A francia nő bár világ életében önző
volt és saját magától elszállt, azt azért még Vanessa sem tudta volna a
legvadabb rémálmaiban sem elhinni, hogy ez fog velük történni.
Átkozta a pillanatot, amikor
összebarátkoztak. Amikor gyermeki örömmel mutatta be egymásnak szeretett
barátját és legjobb barátnőjét. Akkor nem akart még tudomást venni Sonia
féltékeny, néha a férfi felé kacérkodó pillantásairól, az önkéntelennek
elkönyvelt kijelentéseiről, amik inkább hajlottak a könnyed flört felé, mint a
szolid társalgás felé. Semmibe vette ezeket a jeleket, pedig igazán nem
szabadott volna.
Erőtlen keze idegesen szorul ökölbe,
ahogyan újra meg újra végigpörget minden kétes mozdulatot, mondatot, pillantást
az agyában, amivel Sonia magához próbálta vonzani Fernandót. Pillanatok alatt
ráeszmél, a legjobb barátnőjének nevezett nő csupán kihasználta, felhasználta
ahhoz, hogy egy se veled, se nélküled
kapcsolatba léphessen a spanyol nő szerelmével. Vanessa a lassan eltelő
másodpercek törtrésze alatt tudja kijelenteni magában nyíltan mindazt, amit már
hosszú ónapok óta sejt, tud, érez. Sonia önző játékszerei voltak, s még mindig
azok, a francia ugyanis a halálos ágyán is csak a saját, önös érdekeit tudja
szem előtt tartani.
Egy, továbbra is ökölbe szorított kezeire
rásimuló, meleg érintés rántja ki emlékeinek megállíthatatlan örvényéből.
Amikor felpillant, szíve szinte megáll egy fél pillanatra, majd amikor a nő úgy
érzi, már visszatért a rendes kerékvágásba, őrült tempóban kezdi el pumpálni
testében a vérét. Alig hallhatóan köszön a férfinak, aki szótlanul ül le mellé
a székre, de kezét még mindig nem ereszti. A nő megadóan hunyja le szemeit
néhány másodpercre, majd kinyitja ujjait, és hagyja, hogy a férfi finom
érintésével összefonja ujjaikat. Lelkét kellemes meleg árasztja el, szégyenlős
pillantásával sebtében méri végig a férfi enyhén borostás arcát hosszú, fekete
szempillái alól, majd inkább kissé elfordítja arcát, hogy ne kelljen látnia őt.
Hogy az agya ne vehessen tudomást arról, Fernando az, a lelke mégis érezze, a
férfi érintéséből még mindig valami megmagyarázhatatlanul kellemes érzés árad.
A férfi nem tudván mit kezdeni magával,
ujjaival Vanessa puha kezét cirógatja, s pár perc múlva kissé előre hajolva, a
nő lábai felé nyúl. A mellette álló széken heverő borítéktáskát veszi kezébe,
majd a spanyol nő tűsarkúba bújtatott lábai között leesve árválkodó telefonját
elteszi a táskába. Vanessa meglepve pillant rá, de néhány másodperc múlva újra
tüntetőleg néz el a másik irányba. Fernando szinte függőjévé válva a sötétbarna
szempárnak, kétségbeesetten próbál valamit kitalálni, mit mondjon a nőnek.
– Sajnálom. – motyogja végül, de amit
hangosan is kimondja ezt a jelentésétől terhes szót, meg is bánja. Vanessa
pillantását rá emelve akar valamit mondani, végül mégsem teszi. A férfi látja a
szemében a fájdalmat, a keserűséget, de ugyanakkor az édes meglepettséget is,
amivel talán sikerült a focistának pár kellemes percet szereznie a nőnek.
– Mondj kérlek, valamit. – szólal meg a
nő, kellemes hangja kissé rekedt, ám még így is a legszebb dolog, amit a
focista hallhat. Fernando nem tudja megérteni, hogy lehetett akkora hülye, hogy
magára hagyja a nőt, hogy kissé leitatva vörösborral, egyáltalán rá tudjon úgy nézni Soniára, mint nőre. De ezen
már nem változtathat, így csak reménykedik örök optimista énjével, még nem
veszett el minden a szerelmükből.
– Nem szabadott volna, tudom. Már rég
elveszítettelek, de mindennél jobban szeretnélek visszakapni. – mondja,
pillantását végig a nőn tartja, aki félve pillant fel rá. Észrevétlenül
továbbra is összekulcsolódó ujjaikon érzi, a nő bátorítólag megszorítja a kezét
kissé, jelezve, hogy folytassa. Így tette ezt mindig is, amikor nehéz dolgokról
kellett beszélniük. – Nélküled már a foci sem a régi. – motyogja immár maga elé
bámulva, fel sem fogva szinte, hogy ezt a nő is hallja. –
– Már semmi sem a régi. – szólal meg
Vanessa hosszas hallgatás után, majd amikor Fernando szemébe nézve egy
elveszett gyermek kétségbeesett tekintetét látja, lelke megenyhül, s kénytelen
rájönni, ő sosem tudott erre a férfira haragudni. Telt ajkai apró, kedves
mosolyra húzódnak, mire a spanyol focista is kissé elmosolyodik. A nő reméli,
Fernando végre megértette, ő csak erre a pillanatra vágyott. A pillanatra,
amikor a férfi tudtára adhatja, mindvégig ugyanúgy érzett, s lelkét egy apró
kalitkába zárta, várva, hogy a férfi visszatérjen hozzá. Talán a spanyol nő
szánalmasnak tűnhet mások szemében, mégsem érzi magát annak. Ő és Fernando
megharcolt azért, hogy együtt lehessenek, hogy boldogan élhessenek, és Vanessa
nem hagyhatja ezt veszni olyasvalaki miatt, akinek végig a saját jóléte és
igényei lebegjenek a feje felett.
Halk súrlódással a fényesre tisztított
padlócsempén nyílik ki a folyosót lezáró üvegajtó. Egy hosszú, fehér köpenybe
bújt, őszülő férfi lép be rajta, majd elindul a két ott tartózkodó személy
felé.
– Üdvözlöm önöket. – szólal meg
Fernandónak és Vanessának túlságosan is hangosan. – Attól tartok, rossz híreket
kell közölnöm. – mondja, az orvos zöldes fényű tekintete aggódó, minden
bizonnyal Sonia a téma tárgya, csak fél kimondani a francia nő nevét. – Señorita Delatour helyzete egyre kilátástalanabb.
Az orvos tétovázik, nem akar semmit
elhamarkodottan közölni, mégis tudja, hogy muszáj. – Mondja, meg fog halni? –
szólal meg Vanessa, pillantása aggódó, de a nő tulajdonképpen szeretne ebből a
szerepből örökre kilépni. Igazságtalan lenne Sonia irányában, ha Vanessa csak
rá is merne nézni Fernandóra másképp, mint egy barátra szokás, a spanyol nő ezt
mégsem veszi figyelembe. Sonia a legjobb barátnőjét csapta be és árulta el, míg
Vanessa ezt egy számára szinte ismeretlen, közönyös nővel fogja tenni, aki nem
érdemli meg azt, hogy a spanyol focista bűntudattal élje le az életét, és eméssze
magát Sonia jelentőségteljesen szemrehányó kijelentései miatt.
Fernandót mégis mellbe vágja az, hogy
Vanessa ennyire naiv, manipulálható azok után is, hogy az egyetlen személy,
akiben régóta megbízott, így becsapja. Hirtelen mérhetetlen düh uralkodik el
rajta Sonia iránt, aki ezt tette a nővel. A focista és Vanessa már gyerekkoruk
óta ismerték egymást, fittyet hányva a világra kötöttek életre szóló barátságot
alig nyolc évesen, amikor a gazdag családból származó Vanessa és a szegény,
focilabdáért megvesző kisfiú, Fernando találkoztak. S most a férfi újra azt
érezte, mint az ismeretségük alatt sokszor; az ő Nessáját meg kell védenie,
minden áron.
– Attól tartok, Señorita Delatour már nem éri meg a reggelt. – mondja végül a
főorvos, majd lepillant a kezében lévő papírokra. Minden bizonnyal a leletek
eredményeket olvassa onnan le. – A kisasszony a figyelmeztetésem ellenére sem
hagyott fel több, mint egy éve az alkoholos italok fogyasztásával és a
megterhelő diétákon alapuló fogyókúrákkal. Ha ezeket a szabályokat betartja, és
megjelenik rendszeresen a kemoterápiákon, most már talán teljesen mentes
lehetne a ráktól. – Vanessa és Fernando meglepve néznek össze. Ők erről semmit
sem tudjak.
– Az éjszaka folyamán el fogjuk Señorita Delatourt veszteni. – szólal még meg utoljára az
orvos, hangja halk, mintha már készülne arra, hogy részvétét tegye. – Még
utoljára bemehetnek hozzá, hogy elbúcsúzzanak tőle. Talán félig meddig még
magánál van.
– Köszönjük. – suttog Fernando, maga elé
mered, s amikor az orvos eltűnik újra az üvegajtó mögött, nagy kezével
megkeresi Vanessa apró kézfejét. Néhány percig magukba merülve ülnek ott, a
hűvös folyosó falát félig borító csempéknek vetve fejüket, aztán Vanessa az,
aki hamarabb megtörik.
– A legjobb barátnőm volt, a francba is! –
motyog a spanyol nő halkan, közben érzi, hogy haragjától égető könnycseppjei
lassan szánkáznak le puha arcának lankáin. Egész testét megrázza a sírás, mire
Fernando összeszorult szívvel pillant le a zokogó nőre, s izmos karjait
szorosan Vanessa köré fűzi végül. Szereti ezt an nőt a karjai között, és nem
tudná elviselni, hogy neki fájjon bármi is.
Önzőnek, képmutató, kétszínű senkinek érzi
magát, amikor az előttük húzódó ajtó mögött haldokló francia nő ellen beszél,
de már semmit sem számít neki az az önző ember. – Mostantól minden rendben
lesz.
Hosszasan ülnek ott egyedül, némaságba
burkolódzva. Vanessa is lassan megnyugszik, háborgó lelkére valóságos
gyógyírként hat a spanyol csatár finoman férfias illata, melyet végig maga
körül érez, míg sós könnyeitől nedves arcát a férfi széles mellkasára fekteti.
Mindent megtenne azért, hogy ez a pillanat sose érjen véget, mégis el kell
húzódnia egy picit a focistától, hogy annak kíváncsi, sötétbarna tekintetébe
nézhessen.
– Menj be először te. – mondja, hangja
remeg, de tele van bizalommal, amin a férfi is őszintén meglepődik. Miközben
hosszú csókot nyom a nő homlokára, s lehunyt szemmel szippantja magába Vanessa
parfümjének alig érezhető illatát, csak arra tud gondolni, mit tett azért, hogy
kiérdemelt egy ilyen csodálatos nőt maga mellé. Lassan feláll, s miután még
egyszer hátranézett a mögötte ülő Vanessára, belép a csöndes szobába.
Fire meet gasoline |
Ott fekszik a francia szőkeség az ágyon,
eltakarva a fehér, kórházi takarók sokaságával. Haja fénytelen, arca kissé
sápadt, ajkai nem húzódnak mosolyra, amely valaha ellenállhatatlanná tette a
fotósok előtt. Egészen sovány, nem karcsú, nem vékony, egyszerűen sovány.
Vékony keze a takarón pihen, s amikor a nő meghallja, hogy valaki belépett a
szobába, lassan felnyitja világoskék szemeit. A két szempár már nem csillog
élettől telítetten, inkább megvetni valóan pillant fel a nő világos szempillái
alól. Smink nélkül már nem is olyan szép. Vagy talán csak a férfi gondolatai
teszi ők taszítóvá Fernando számára?
– Fer, de jó, hogy itt vagy. – motyogja
elhaló hangon Sonia, vékony kezeivel próbál feljebb ülni az ágyban,
sikertelenül. A focista int, hogy inkább ne mozogjon, de esze ágában sincs
közelebb menni, ahogyan azt pár pillanattal később Sonia mézes-mázos hangon
kéri.
– Elbúcsúzni jöttem, Sonia. – szólal meg
végül, tekintete akaratlanul is rideg, elutasító. Soniát a durván, érdektelenül
kiejtett szavak fájdalmasan térítik észhez. Páni félelemmel a lelkében próbál
valamilyen jó indokot találni a gondolatai között. Tudja jól, a férfi és az ő
drágalátos „barátnője”, akit már hosszú ideje nehezen bír maga mellett
elviselni, találkoztak kinn, és a közbelépése nélkül beszélgettek. Ami csak azt
jelentheti, hogy fény derült a titkaira, és Fernando már nem szereti.
– Hadd magyarázzam meg! – kéri, hangja
azonnal erősebben cseng, akaratosabban. A férfi meghallva ezt a hanghordozást,
mélyet sóhajt, nehogy valami durvábbat mondjon az előtte fekvő nőnek.
– Többé már nem irányíthatsz minket. –
jelenti ki, tekintete könyörületlenül fúródik az egyedül maradástól mindennél
jobban félő francia nő világos, szürkéskék szempárjába.
– De Fernando! – kiált fel Sonia, bár
halkabban, mint ahogyan azt tervezte. Kezdi az ereje elhagyni, s ettől még
jobban megriad. Nem fog tudni kiállni magáért, és a férfi, akit ő úgy szeret,
aki az övé lett, mert ő úgy akarta, kicsúszik az irányítása alól. – Én a
barátnőd vagyok, a szerelmed. Lesznek majd közös gyerekeink. Nem halok meg, ezt
te is tudod. Minden rendben van velem, működnek a kezelések, és jól leszek.
Fernando hitetlenül emeli tekintetét a
plafonra, mintha gúnyosan megvető mosollyal az ajka szélén egy felsőbb
istenségtől kérne segítségül egy kis erőt és türelmet.
– Sonia, te hallod magadat? – emeli végül
sötét pillantását vissza a szőkeségre. – Beteg vagy. A kezeléseid semmit sem
értek, és meg fog halni. Nekünk semmilyen jövőnk sincsen, ezt jól jegyezd meg.
– De… – A nő lassan visszahanyatlik a
párnájára, fejét erőtlenül fordítja a kifelé sétáló férfi irányába. Szólni
akar, újabb hazugságokkal elhitetni vele, hogy ő a számára megfelelő, nem
Vanessa. Tehetetlen dühvel mered a kinyíló ajtón belépő nőre. A fiatal spanyol
az ágya felé indul, ám végül inkább megáll annak a végében, majd ráemeli sötét
tekintetét egykori barátnőjére.
– Azt hittem, számítok neked valamit. –
kezd el beszélni, különösebb megerőltető gondolkodás nélkül jönnek telt ajkaira
a szavak, amelyeket rögtönözve intéz a dühtől fortyogó Soniának. Akárhányszor a
francia nő közbevágna, vékony kezét felemeli, és folytatja tovább. El akarja
mondani, mit tett vele a barátnője. Hogy mennyire tönkretette. Megalázta.
Összetörte. – De tudod mit? – szólal meg mímelt ártatlansággal, kérdésnek szánt
szavaiból merő gúny csöpög. – Nem az zavart igazán, hogy engem tönkretettél.
Fernandót is összetörted. És ezt sosem fogom neked megbocsájtani, Sonia.
A spanyol nő kecsesen hosszú lábaival
lassan lépdel az ágy oldalához, majd az erejét már teljes mértékben elvesztett
nőhöz hajol, egészen közel. Hangja fojtott, halk, de dühtől meg-megremegő és
rekedt. – Vége van, Sonia. Nem vagy már többé szép. Sem híres, vagy szeretett.
Elhagytak a rajongóid, a családod, Fernando, és még én is. Vége van.
Végül felegyenesedik, s magában mantrázva,
hogy minden rendben van, elűzi a szemébe gyűlt könnyeket. Egy pillanatra utálja
magát, amiért ilyen kegyetlen volt. De a reluxa fémlapjai között a székek előtt
idegesen fel, s le járkáló focistára pillantva már tudja, helyesen cselekedett,
amikor felállt, és harcolt a szerelmükért. Mikor kilép a szoba ajtaján, hallja
a szoba közepén álló ágy körül elhelyezett gépek éles sípolását, ám már szinte
nincs is abban a világban. Hosszú pillanatokig néz farkasszemet a spanyol
férfival, aki ledermedve áll a folyosó közepén. Mindketten megadják az egy perc
néma csendet az eltávozott francia nő emlékének, szinte meg sem rezzenve a
hirtelen hangokra, amiket a szobába siető orvosok és ápolónők keltenek a folyosón.
Végül Fernando lehunyja néhány pillanatra
barna szemét, majd a nőhöz lépve, szorosan megöleli. Őszintén reméli, Vanessa
gondolatait az illata még mindig eltereli a rossz dolgokról. Ezt az apró titkot
a nő akkor osztotta meg vele, amikor egyszer nagyon berúgtak két üveg olasz
bortól, és a spanyol annyira felszabadult, hogy ezt a számára talán zavarba
ejtő információt elárulta a férfinak.
A spanyol nő szorosan bújik focistájához,
majd mélyeket lélegezve a bódítóan finom illatú kölnijéből, együtt indulnak el
a kórházból. Fernando számára nem is kérdés, hogy a nőt egyedül hazaengedi.
Kezét el sem engedi, míg oda nem érnek a drága autójához, s amíg Vanessa be nem
ül a kényelmes ülésbe. A focista átsiet a saját oldalára, beül, majd a
sebváltón pihentetve kezeiket, összefűzi ujjaikat. Ő az útra figyel, míg a
spanyol nő az egész testét bizsergető, régről jól ismert érzést köszönti
ismerősként. Mosoly kúszik ajkainak sarkába. Itt van végre Ő is, és mindketten ugyanarra gondolnak, semmi másra. Nincsenek
felesleges szavak, csak a sokatmondó pillantások és az utánozhatatlan összhang.
* * *
Vékony ujjait fehér bögréjének füle köré
fonja, s figyelmesen hallgatja Fernando nevettető történeteit a csapatáról. Néha
körbepillant az otthonos kis kávézóban, ahova oly’ sokat jártak régen a
focistával. Mikor éjszakánként ki akarták szellőztetni a fejüket, mindig ide
jöttek, hiszen itt olyan volt, mint a közös szülővárosukban is. A Fuenlabradára
emlékeztető sötét falburkolat, a faragott pult, rajta nehéz márványlappal, az
apró, kör alakú faasztalok fehér mécses tartókkal és a szintén fehér
kovácsoltvas székek puha párnáikkal mind egy mások számára ismeretlen világba,
haza repítették őket. Ilyenkor, megbújva a földszintre néző, növényekkel
otthonosított galérián, közös történeteket meséltek, nosztalgiáztak a
találkozásukról, a közös első csókjukról,
a város fölött húzódó dombságon töltött éjszakákról, amiken a focista
titokban megszöktette a spanyol nőt a gazdag család birtokáról. Ez a kis hely a
közös életüket tükrözte, még azelőtt, hogy a felnőtt léttel járó bonyodalmakat
és viharokat át kellett élniük.
A Vanessának mesélt, Matracosokkal kapcsolatos
történetek hatására előtör a nőből a nagy Madridista, így nem tudja megállni, hogy
ne keljen a Királyi Gárda védelmére, amikor a csatár nagyban az Atlético
Madridot fényezi.
– Tudod, szerintem nem véletlenül
kerülitek ti el a Real kapuját. Ismerem Ramost meg a stoplis cipőjét, és ti is
tudjátok, hogy jobban jársz, ha távolról sem mész a közelébe a labdával. –
nevet fel Vanessa a gondolatra, hogy amikor az El Classicók idénye beköszönt és
a két rivális madridi klub összeméri tudását, Sergio biztosítja barátját, hogy
ha Nando csak a közelébe megy a kapunak, elköszönhet a sípcsontjától. És
Fernando mindig jobbnak látja a békességet.
Fernando csak grimaszol egyet, majd
felnevet és amíg úgy tesz, mintha figyelne Vanessa mondandójára, a nőt fürkészi
pillantásával. Arcának finom vonalait, selymes, bronzos bőrét, telt ajkait, s
hibátlan, fehér fogsorát, sötét, puhán fénylő, hullámos hajtincseit, sötétbarna
tekintetét, ami most cinkosan figyeli a férfit.
– Megvagy! – kuncog fel a nő, élettel teli
tekintetében az a régi fény csillog most megint, amelyet akkor vitt magával a
spanyol férfi, amikor még nem tudta, mekkora hibát követ el azzal, hogy ezt a
fantasztikus nőt, barátot, lelki társat elhagyja.
Szorosan egymás mellett fekszenek a puha
ágyban, s bár forró bőrük szenvedéllyel próbálja a másikat elcsábítani, most
nem engednek a kísértésnek. A csatár az ölelésében fekvő nő vizes hajtincseivel
játszadozik, miközben a spanyol nő focistájának fedetlen mellkasához közel
bújva, a vihar után éledező hajnali világot hallgatja. Elmosolyodik a
gondolatra, milyen jól esett neki, amikor a hirtelen nyakukba zúduló nyári
zápor nem csak a főváros levegőjét, hanem az ő lelküket is felfrissítette.
Végre nem úgy ázott meg, mind néhány héttel azelőtt, bosszúsan átkozva a
könnyed záport, meg az előszobájában vígan figyelő esernyőjét, hanem örült,
hogy kézen fogva szaladhat a belvároson keresztül Nandóval, és gondolatait úgy
mossa el a hűsítő eső, mint az utcán felgyülemlett forróságot.
Örömmel lökték be a focista modern házának
tejüvegből készült ajtaját, s miután egymást váltva lezuhanyoztak, s a nő egy
kényelmes Real Madrid mezbe bújt, ami valamikor egy nyertes meccsen még Ramosé
volt, majd gazdát cserélt, leültek a fedett terasz széles lépcsőjére, és
ahogyan régen, kakaót ittak és megettek két zacskó tejkaramellát. Hallgatták a
nyári záportól felfrissült természet hangjait, a hajnalban csiripelni kezdő
madarak könnyed énekét, aztán amikor az eső még néhány percre újra elkezdett
lefelé hullani az égből, együtt áztak bőrig.
A száraz alsóneműikben aztán gondtalanul
feküdtek egymás ölelésébe a széles franciaágyon, melyet a focista sosem
használt hazugságokra alapuló előző kapcsolata alatt, így egy vendégszobába
költözött át addig, Vanessa pedig csak élvezte, hogy újra ott lehet vele,
bármikor megcsókolhatja, bármikor elbújhat izmos karjainak ölelésében, bármikor
bebizonyíthatja, mennyire szereti a férfit, még
mindig.
Kedves Adriana!
VálaszTörlésMég egyszer nagyon szépen köszönöm! Imádlak érte. Nem is gondoltam volna, hogy valami ilyesmivel fogsz meglepni, amikor olvastam az üzenetedet.
Tömören és röviden: Sonia egy undorító kígyó (betegség ide vagy oda, mert előtte is ilyen volt), Nandot és Nessát pedig nem értem. Miért tűrtek idáig? Az nem elég indok, hogy beteg, nekem legalábbis nem.
Bevallom olvasás előtt végig görgettem a novellát és megnéztem a képeket, így volt már valami sejtésem. Bár az elején még arra is gondoltam, hogy az első női kép az a múlt vagy a jelen, a másik pedig fordítva van, csak időközben volt egy hajfestése a főszereplőnek. Aztán ahogy elkezdtem olvasni arra gondoltam, hogy egy egyoldalú szerelemről és egy párról van szó, így nem kicsit koppantam mikor rájöttem, hogy Nando bizony mindkét nővel kapcsolatban volt/van. Valamiért ez eszembe se jutott, nem nézem ezt ki a Szösziből.
Aztán ahogy haladtam a sorokkal, kezdtem megérteni és nekem a végén adtad meg a választ. Oké, hogy folyton flörtölt Fernandoval Sonia, viszont én úgy tudom elképzelni az egészet, hogy egy pici részét izgatta a tilos és az új is, mert én mindenképp úgy érzékeltem, hogy Vanessa és Nando régóta együtt voltak. Meg sajnos az is igaz, hogy ital befolyása alatt bármit meg tudnak tenni a pasik. Szóval ezt még le tudtam nyelni, de azt, hogy csak a drága hárpia kedve miatt elviselte Vanessa azt, hogy minden nap lelkileg gyötörje az, hogy a szerelme átcsábult a legjobb barátnőjéhez, és ha mindez még nem lenne elég látja, hogy ő is ugyanolyan rosszul viseli és teljesen kifordult önmagából.
Tényleg nem értem, hogy miért csak az utolsó pillanatban döbbentek rá arra, hogy nem kell ezt csinálniuk, hogy a haldokló egy igazi dög és csak saját magának köszönheti azt, hogy ott van ahol. Így belegondolva, ezzel tarthatta őket sakkban, a betegségével, mert ha elkezd gyógyulni akkor Nando valószínűleg elhagyta volna és rövid úton visszamegy Vanessához. Viszont még így se értem teljesen, hogy miért tették ezt, bár bele se akarom gondolni, hogy milyen lehetett valójában, mert Sonia egy undorító alak, aki aztán végképp nem érdemelte meg azt, hogy bárki is legyen mellette, nemhogy legjobb barátnő meg pasi. Szóval hangozzék bármilyen szívtelenül is, de a kedves modell elmehet a francba, Nandot rendesen seggbe rúgnám, Nessát pedig felpofoznám, hogy felébredjen.
A vége az nagyon tetszett, nyugis volt. Olyan, mintha valójában nem lett volna megcsalás, csak a beteg kígyó érzései miatt lett volna mással Fernando. Bár mivel jelenleg is a Kívánságok éjszakáját írom és ott Sergio temperamentumosabb énje fog kiütközni, így azért vártam volna egy hevesebb jelenetet. Tudom, tudom. Ennek is örüljek és tényleg örülök, de hát na. Elvonási tüneteim vannak.
A Realos rész az nagyon tetszett, olyat én is terveztem az Egy spanyol csókjába. Szóval a lényeg, hogy imádtam Sonia ellenére is, nagyon jól átadtad, hogy Nando mennyire megváltozott, de vissza akarja kapni a régi énjét, a régi életét. Nagyon reménykedem benne, hogy az új történeted Nandos lesz! (Ne haragudj, de azt hiszem, egy párszor ezt még meg fogom neked írni.)
Hálásan köszönöm a novellát tényleg! Nagyon jólesett ez a figyelmesség Tőled! Egy kis észrevételem lenne a design-nal kapcsolatban. Az üdvözlőnél a kép és a szöveg között nekem mutat egy nagy, üres hézagot. Gondoltam szólók erről, mert ugyanezt látom a SOL-on is. Nem tudom, hogy direkt van-e így, de gondoltam megemlítem.
Kellemes hetet kívánok neked!
Puszi,
Catalina
Drága Catalina!
TörlésBocsánat a késői válaszért, de valamiért nem küldte el régebben a rendszer, és csak most láttam.
Köszönöm szépen a dícsérő szavaidat, mindig nagyon jól esik, ha valaki leírja nekem a véleményét, főleg, ha az illetőt még ismerem is valamennyire.
Igazából Sonia karakterébek formája engem is meglepett, sokszor történik meg velem, hogy mintha nem is én irányítanám a történéseket, alakulnak a dolgok. A francia nő alakja szerintem mindenkiben hagyott egy kis nyomot, főleg, mert ritkán találkozik az ember ilyen szívtelen, önző személyiségekkel, mégha ezek csak kitaláltak is.
Már alig várom, hogy újra írhassak Nandóval, hiszen ennek a novellának a hangulata igazán tükrözte az érzelmeimet és gondolataimat, amikor írtam.
Puszillak,
Adriana